Werkervaring

Ik heb verschillende oppas-adressen gehad, en heb op verschillende buitenschoolse opvangen en kinderdagverblijven gewerkt. Vaak hoor ik terug van kinderen dat ze mij lief vinden. Van ouders hoor ik terug dat ze het waarderen dat ik zo betrokken ben met hen en hun kinderen en dat hun kinderen zich op hun gemak voelen bij mij. Verder observeer en beoordeel ik pedagogisch medewerkers op kinderdagverblijven en naschoolse opvang voor kwaliteitsonderzoeken. Ook ben ik ambulant begeleider geweest (hulp aan huis) bij een jongen met PDD-NOS en heb ik op niet-gesloten woongroepen gewerkt bij jongeren met meervoudige, complexe problemen. Ik merkte dat de jongeren op deze werkplekken mij snel accepteerden en naar me luisterden. Daarnaast heb ik meerdere gezinnen begeleid via “Samen Oplopen”, een maatjes project voor gezinnen met problemen op meerdere gebieden, zo ook opvoedproblemen. De gezinnen waren zeer tevreden over mijn aanwezigheid, hulp en ondersteuning.  Ik heb, tijdens mijn stage, kinderen uit groep 6 sociale vaardigheidstraining gegeven tegen agressiviteit, dit deed ik met behulp van een oplossingsgerichte training. Tot slot heb ik kinderen met AD(H)D een “Beter Bij de Les” training gegeven, met de training “Beter Bij de Les” oefenen kinderen (8-12 jaar) gedurende 25 sessies met vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning, werkgeheugen, doel­ en taakgericht gedrag. Zij trainen hun werkgeheugen en krijgen meer inzicht in hun leergedrag. Hierdoor hebben zij uiteindelijk minder hulp nodig. Ook de ouders en leerkracht krijgen meer inzicht in het leergedrag van het kind en kunnen hierdoor eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden.

Nu heb ik al tientallen gezinnen gecoacht en dit is echt mijn droombaan. Het geeft veel voldoening om gezinnen te kunnen helpen bij hun problemen. De kinderen kunnen in een fijner thuisklimaat opgroeien en volwassen worden en de ouders voelen zich beter over zichzelf als ouders.